W Google Search Console możesz monitorować pozycję swojej witryny w wynikach wyszukiwania Google oraz rozwiązywać związane z nią problemy. Jeśli otrzymujesz komunikat o duplikatach podstron, warto dokładnie sprawdzić sytuację. Czasami, mimo braku ręcznego oznaczenia oryginału, Google automatycznie wybiera stronę kanoniczną.
W takim przypadku na dole podsumowania dotyczącego danej podstrony znajdziesz informacje o indeksowaniu i adnotację, która strona została uznana za oryginalną. Jeśli naprawdę występuje ta sama zawartość pod różnymi adresami URL, warto ręcznie ustawić link kanoniczny na stronach będących kopią. To pomoże uniknąć problemów z interpretacją przez wyszukiwarkę. Przy okazji warto zweryfikować, czy Google nie uznało za kopię podstrony z inną wersją produktu lub innym produktem. Możesz zadbać o różnorodność treści na podstronach, by były bardziej odróżnialne, lub skupić się na jednej głównej wersji produktu, rezygnując z indeksacji wariantów.
Więcej informacji można znaleźć tutaj: https://support.google.com/webmasters/answer/7440203?hl=pl