Przedstawiamy INP w podstawowych wskaźnikach internetowych

Przedstawiamy INP w podstawowych wskaźnikach internetowych

Na początku 2020 r. zespół Google ds. Chrome wprowadził podstawowe wskaźniki internetowe jako pakiet sygnałów dotyczących jakości stron internetowych. Dzisiaj zespół Google Chrome zapowiada zmianę w danych dotyczących podstawowych wskaźników internetowych, która pozwoli lepiej oceniać jakość stron internetowych. W tym artykule omówimy tę zmianę i jej znaczenie dla wyszukiwarki Google i właścicieli witryn.

Jeden z podstawowych wskaźników internetowych, opóźnienie przy pierwszym działaniu (FID), mierzy responsywność, ale są znane ograniczenia FID. Z tego powodu zespół Chrome dokładniej przeanalizował wtedy jeszcze eksperymentalne dane, które skuteczniej radzą sobie z tymi ograniczeniami. Uwzględnił też opinie na temat tych danych. W 2022 roku zespół ogłosił, że nowy rodzaj danych to interakcja do kolejnego wyrenderowania (INP) i wraz ze społecznością zaczął testować ich skuteczność.

Po kolejnym roku testów i zebraniu opinii od społeczności zespół Chrome postanowił promować INP jako nowy element podstawowych wskaźników internetowych dotyczący responsywności. Od marca 2024 roku zastąpimy nim FID. Szczegółowe informacje o tej zmianie i przyczynach nowego wskaźnika znajdziesz w poście na blogu zespołu Chrome.

Co to oznacza dla Google Search Console

Nowy wskaźnik INP wprowadzimy zamiast FID w ramach podstawowych wskaźników internetowych w marcu 2024 r. Aby pomóc właścicielom witryn i deweloperom w podjęciu niezbędnych kroków i ocenie ich stron pod kątem nowych danych, Search Console uwzględni INP w raporcie dotyczącym podstawowych wskaźników internetowych jeszcze w tym roku. Gdy w marcu 2024 roku INP zastąpi FID, raport Search Console przestanie wyświetlać FID i zacznie używać INP jako nowego wskaźnika responsywności. 

Chcesz zbudować widoczność w internecie?

Co to oznacza dla właścicieli witryn

eśli przestrzegasz naszych wskazówek dotyczących ulepszania podstawowych wskaźników internetowych, to dbasz już o dobrą responsywność stron. Udoskonalenia dotyczące FID to dobra podstawa do poprawy INP i responsywności stron. Zdecydowanie zalecamy właścicielom witryn dążenie do uzyskania dobrych podstawowych wskaźników internetowych, aby mogli osiągnąć sukces w wyszukiwarce Google i ogólnie zadbać o dobre wrażenia użytkowników. Dobra jakość strony to jednak nie tylko podstawowe wskaźniki internetowe. Dobre statystyki w raporcie dotyczącym podstawowych wskaźników internetowych w Search Console lub raportach dotyczących podstawowych wskaźników internetowych innych firm nie gwarantują dobrych pozycji w rankingu. Więcej informacji o tym, jak podstawowe wskaźniki internetowe pasują do holistycznego podejścia do jakości stron, znajdziesz w naszych wskazówkach na temat analizy jakości stron w wynikach wyszukiwania Google. Więcej informacji o nowych danych znajdziesz w poście na blogu zespołu Chrome oraz we wskazówkach dotyczących optymalizacji stron pod kątem INP w tym przewodniku.

Copyright 2024 by Mizzo Professional Websites. Strony Internetowe Warszawa. All rights reserved | Cookies

Skontaktuj się z nami