Znamy datę aktualizacji Page Experience Signals

Znamy datę aktualizacji Page Experience Signals

Aktualizacja "Page Experience Signals" - czym jest? Aktualizacja "Page Experience Signals" zawiera w sobie już istniejące sygnały rankingowe, jak dane z Core Web Vitals, "przyjazność" serwisu na urządzeniach mobilnych, bezpieczne przeglądanie, HTTPS oraz ogólną użyteczność szybkość serwisu. Należy przypomnieć, że ze względu na pandemię, na marzec 2021 przeniesione zostało również całkowite przejście na indeksowanie stron przez robota mobilnego (mobile first-index). Oznacza to, że Google będzie indeksować nasze strony wyłącznie w wersjach mobilnych. 

Wracając do meritum - w maju 2021 Google wdroży aktualizację "Page Experience Signals", która zwiększy znaczenie wspomnianych sygnałów rankingowych.

Oznacza to, że nasze serwisy muszą być bardzo dobrze przystosowane do działania na urządzeniach mobilnych. Wliczając w to optymalizację pod wspomniane Core Web Vitals, szybkość, mobilność i przede wszystkim użyteczność dla użytkowników. W wyniku wdrożenia tej aktualizacji ucierpieć mogą więc strony nieużyteczne i "ciężkie w przeglądaniu".

Przykładowo, będą to więc strony z natrętnymi wskazówkami lub pełnoekranowymi popup'ami. A także strony wolne i ogólnie mało użyteczne - czyli wszystkie serwisu, które po prostu utrudniają dostęp do szukanych informacji czy realizacji zamierzonego celu.

Można zakładać, że Google wykorzystywać będzie tutaj bardzo mocno dane dotyczące współczynnika wyjść / powrotów do wyników wyszukiwania i ogólnego zaangażowania użytkownika w jej przeglądanie, po wejściu na nią z tych wyników. Są to dane, które Google ma bezpośrednio u siebie. Są to też bardzo fajny i trafny sygnał, który pozwoli na określenie czy dana strona jest faktycznie interesująca i użyteczna dla użytkowników.

Chcesz zbudować widoczność w internecie?

Pomimo szczątkowych danych, już teraz założyć można, że aktualizacja ta wzmocni znaczenie szybkości, bezpieczeństwa, "przyjazności" i użyteczności stron internetowych na urządzeniach mobilnych. Warto więc przeanalizować pod tym kątem swoje strony internetowe.

Zmiany w TOP Stories

Oprócz powyższych zmian, Google zapowiada również, że wraz z tą aktualizacją nastąpi zmiana w wynikach mobilnych i module "Top Stories". Tzw. karuzele newsów, które zarezerwowane były tylko dla stron z AMP zostaną uwolnione. Znaleźć w nich będzie mogła się każda strona (również te bez AMP) spełniające kryteria Google News.

Wyróżnianie stron z wysoką użytecznością

Bardzo interesującym fragmentem wpisu jest również ten, w którym Google dodaje, że wraz z tą aktualizacją planuje wdrożyć wizualne oznaczenie stron o doskonałej użyteczności:

"In addition to the timing updates described above, we plan to test a visual indicator that highlights pages in search results that have great page experience."

Nowa funkcjonalność jest podobno już teraz testowana i jeśli wszystko pójdzie tak jak zakłada Google, zostanie ona wdrożona.

Jak więc widać, Google oprócz kijka w formie aktualizacji :), daje nam również marchewkę, która w formie wyróżnienia serwisu w wynikach wyszukiwania, będzie jeszcze bardziej zachęcać do pracowania nad użytecznością swoich stron internetowych.

 

Narzędzia od Google do przystosowania serwisu do aktualizacji

Google zachęca również do wykorzystywania już udostępnionych przez nich narzędzi, aby przeanalizować i dostosować swój serwis do nadchodzącej aktualizacji. Mowa tutaj m.in. o zakładce "Podstawowe wskaźniki internetowe" w Search Console (Core Web Vitals), PageSpeed Insights, narzędziu Lighthouse oraz ogólnie wszystkim Vital Tools.

Co ciekawe za wzór strony o wysokiej użyteczności Google wskazuje strony oparte o AMP...

Copyright 2024 by Mizzo Professional Websites. Strony Internetowe Warszawa. All rights reserved | Cookies

Skontaktuj się z nami