Planer słów kluczowych to popularne narzędzie wykorzystywane przez wielu użytkowników do wyszukiwania oraz wstępnej analizy słów kluczowych. Pomimo, że narzędzie stworzone zostało z myślą o płatnych kampaniach AdWords skutecznie wykorzystywane jest również podczas pozycjonowania.
Od kilku dni na forum Google Adwords zauważyć można było wzrost postów informujących o tym, ze przy próbie skorzystania z Keyword Plannera użytkownicy dostają komunikat mówiący o tym, że do skorzystania z narzędzia konieczne jest posiadanie aktywnej kampanii w Google Adwords.
Z dyskusji, które wywiązały się na forum Google, wnioskować można było, że do korzystania z narzędzia do planowania słów kluczowych konieczne będzie posiadanie konta Google Adwords z wypełnionymi danymi do rozliczeń oraz skonfigurowaną przynajmniej jedną i aktywną kampanią.
Komunikat konieczności posiadania aktywnych kont dotykał w szczególności nowo zarejestrowanych kont.
Aktualizacja
Nowe ograniczenie wywołało spore zamieszanie w sieci. Na szczęście po kilku godzinach Google oficjalnie poinformowało, że było ono wynikiem błędu, który wkradł się do systemu. Korzystanie z narzędzia do planowania słów kluczowych w dalszym ciągu jest darmowe i wymaga tylko rejestracji konta w Google Adwords.
Nie wiem jednak czy w przyszłości Google nie zdecyduje się wprowadzić tej zmiany na dobre.
Źródła: http://www.thesempost.com/google-removing-keyword-planner-access-to-those-with-active-adwords-campaigns/
http://searchengineland.com/google-clarifies-keyword-planner-doesnt-require-active-campaign-252767
3-pak Map Google zamieni się na 2 wyniki oraz 1 reklamę. Google wdraża reklamy i promowane pinezki wewnątrz Google Maps. Okazuje się, że to nie koniec zmian i nowych reklam w mapach.
Joy Hawkins poinformował, że w niedalekiej przyszłości o reklamy rozszerzony zostanie również boks zawierający 3 wyniki map Google oraz ten zawierający hotele, czyli tzw. 3-paki. Boksy zostaną zmodyfikowane do formy, w której zawierać będą 2 wyniki naturalne oraz jeden płatny.
Reklama w 3-pakach jest z pewnością sporą zmiana, która zwiększy pole do popisu w Google Adwords.
Źródło: https://www.brightlocal.com/2016/06/22/google-3-pack-to-become-2-pack-with-new-paid-listings/
Wszystkie te testy i ewentualne wprowadzane zmiany w jakiejkolwiek wyszukiwarce, mają oczywiście za zadanie dostosowywanie jej pod zmieniające się trendy i oczekiwania użytkowników, a wszystko to oczywiście z zachowaniem zasad UX.
Źródło: http://searchengineland.com
Z dniem dzisiejszym Google udostępniło nowe narzędzie pozwalające na wygodne sprawdzanie szybkości swojego serwisu na urządzeniach mobilnych i desktopach oraz jego przystosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Narzędzie kierowane jest do osób niekoniecznie związanych z branżą IT, ma za zadanie w prosty sposób pokazać co jest źle i jaki ma to wpływ na kondycje serwisu. Tak aby każdy właściciel strony mógł w prosty sposób pokazać swojemu webmasterowi co należy poprawić.
Nowy tester dostępny jest w postaci One Page pod adresem https://testmysite.thinkwithgoogle.com/. Łączy on w sobie funkcjonalności PageSpeed Insights oraz narzędzie do testu zgodności z urządzeniami mobilnymi. Po wpisaniu adresu strony, jest ona oceniana pod względem przystosowania do wyświetlania i szybkości ładowania na urządzeniach mobilnych oraz szybkości ładowania na desktopach.
Gary Illyes występujący na Search Marketing Summit Sydney potwierdził, iż w ciągu kilku najbliższych miesięcy szybkość ładowania serwisu stanie się czynnikiem rankingowym w wynikach mobilnych.
aktualizacja mobilnego algorytmu Google
Strony z wyższym wynikiem szybkości wczytywania będą zajmować lepsze pozycje, dlatego już dziś warto skorzystać z PageSpeed Insights, czy nowego testera szybkości ładowania stron i zadbać o odpowiednio krótkie wczytywanie się serwisu internetowego.
Gary poinformował, że najlepszym wynikiem będzie ocena znajdująca się w zielonej skali. Dodał również, że gdy aktualizacja mobilnego algorytmu zostanie wdrożona, stosowna informacja zostanie opublikowana na oficjalnym blogu Google.
tel: 48.604 611 290
fax: (22) 376 29 27
email: kontakt@mizzo.pl
NIP 816 152 47 87
REGON: 147427055
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.