Google wdrożyło kolejną znaczącą zmianę w prezentacji wyników w swojej wyszukiwarce. Dla wielu fraz w naturalnych wynikach wyszukiwania na pierwszych pozycjach pojawiają się obecnie tzw. „polecane fragmenty z odpowiedzią w wyszukiwarce” znane również jako Answer Box.

Jak szybko i skutecznie popsuć sobie SEO
Odpowiedzi to korzyść dla użytkowników, a co z webmasterami?
Boks z odpowiedzią jest z pewnością bardzo wygodny dla użytkowników poszukujących informacji, gdyż otrzymają oni odpowiedź bez potrzeby odwiedzania serwisu. Najbardziej zadowoleni będą z pewnością użytkownicy mobilni :).
Zmiana ma jednak drugą stronę medalu – użytkownicy, którzy uzyskają odpowiedź na dane pytanie już w wynikach wyszukiwania, być może nie wejdą na Twoją stronę, nie przeczytają całości treści, a przede wszystkim nie klikną w reklamę. Boksy z odpowiedziami z mogą znacząco wpłynąć na wskaźnik CTR serwisów. Jednoczeście mogą one przyczynić się do spadku ruchu w serwisach Q&A (typu zapytaj.onet.pl) ze względu na odpowiedź prezentowaną bezpośrednio w wynikach, ale również zwiększyć ruch w serwisach ze względu na wyróżnienie linku do źródła.
Fragmenty z odpowiedziami dla Twojej strony
Strony nie da się technicznie „zoptymalizować” pod wyświetlanie fragmentów z odpowiedziami np. poprzez oznaczenie treści jakimś kodem. Google samo ustala z jakiej strony i który fragment tekstu wyświetli jako odpowiedź na wyszukiwane pytanie. Jedynym rozwiązaniem jest tutaj tworzenie rzetelnych i rozbudowanych tekstów.