Google aktualizuje wytyczne w zakresie oceny jakości

Google po raz kolejny nas zaskakuje i wprowadza nowe wytyczne dotyczące oceny jakości stron internetowych – Google Rater. Warto nadmienić, że jest to już trzecia aktualizacja w tym roku, poprzednie miały miejsce w marcu i maju.

Jak szybko i skutecznie popsuć sobie SEO

Jak szybko i skutecznie popsuć sobie SEO

Wprowadzenie na stro...   czytaj więcej »

Znaczące zmiany dotknęły działania SEO o charakterze międzynarodowym. W szczególności dotyczą one wyników wyszukiwań w języku innym niż angielski i będących zarówno w wersji angielskiej, jak i nieangielskiej.

Aktualizacja jest kontynuacją prac mających na celu usunięcie nieprawdziwych informacji z wyników wyszukiwania. Ponadto ten etap ma za zadanie sprawić, aby wyniki wyszukiwania były bardziej przejrzyste i łatwe w ocenie przez odpowiednie osoby.

Zmiany dotyczą również algorytmów związanych z wyświetlaniem reklam. Teraz ich treść będzie bezpośrednio dopasowana do tematyki serwisu, dlatego nie będzie możliwości, aby na stronie wyświetlały się reklamy skierowane wyłącznie do osób dorosłych w momencie, gdy serwis porusza inną tematykę.

Jak wygląda strona o najniższej jakości?

Według Google strona o najniższej jakości zawiera wiele nieprawdziwych informacji, a także treści powodujących powstanie teorii spiskowych. Dlatego też osoby mające za zadanie ocenę jakości stron internetowych zostały pouczone o tym, aby skrupulatnie badać informacje na takich witrynach i w razie konieczności oznaczać je w odpowiedni sposób.

Nie chodzi jednak o witryny z informacjami oznaczonymi jako teoria spiskowa, lecz o strony, które takie informacje prezentują jako potwierdzony fakt. W tym przypadku niemal na pewno dana strona otrzyma najniższą ocenę.

Szczegóły zmian w zakresie oceny jakości strony.

  1. Zmieniono wytyczne związane z lokalizacją i kierowaniem wyników na wybrany obszar.

  2. Od teraz oceniający mają za zadanie sprawdzanie poprawności wyświetlania aktualnych wyników wyszukiwania na dane zapytanie.

  3. Wyświetlanie pornografii możliwe jest wyłącznie po wpisaniu precyzyjnej frazy kluczowej. Reklamy o tej tematyce również nie powinny pojawić się w witrynie niezwiązanej z pornografią. Jeżeli tak się dzieje – strona otrzymuje niższą ocenę.

  4. Istotną rolę odgrywa również odpowiednie oznaczenie języka strony. Od teraz wszystkie strony w języku obcym (innym niż angielski) powinny być oznaczone właściwą flagą.

  5. Osoby oceniające strony w jednym, innym niż angielski języku, od tej pory mają obowiązek "wczuć się" w użytkownika z danego regionu i badać jakość strony pod kątem jego lokalizacji, preferencji i języka ojczystego.

  6. W przypadku poszczególnych fraz wprowadzonych w języku innym niż angielski możliwe jest wyświetlanie anglojęzycznych wyników wyszukiwania, zwłaszcza gdy zapytanie dotyczy konkretnej firmy, zawiera szczegółowe oznaczenia wybranego produktu lub informacje naukowe.

Ponadto zmiany widoczne są również w wytycznych dla wyników w językach innych niż angielski. Taki stan rzeczy bezpośrednio wskazuje na fakt, że Google chce poprawić jakość wyników wyszukiwania i ograniczyć spam w poszczególnych wersjach swojej wyszukiwarki.

Szczegółowe informacje o świeżo wprowadzonych zmianach znajdują się pod adresem: https://static.googleusercontent.com/media/www.google.com/en//insidesearch/howsearchworks/assets/searchqualityevaluatorguidelines.pdf


Pozostałe informacje

Google ostrzega właścicieli stron bez HTTPS

Google ostrzega właścicieli stron bez HTTPS

Jeśli jesteś właścicielem strony, na której...   czytaj więcej »
Czym są wskaźniki Trust i Citation Flow?

Czym są wskaźniki Trust i Citation Flow?

Wskaźniki Trust i Citation Flow zostały stworzone ...   czytaj więcej »
Google testuje nowe narzędzie do zgłaszania obraźliwych podpowiedzi w wyszukiwarce

Google testuje nowe narzędzie do zgłaszania obraźliwych podpowiedzi w wyszukiwarce

Podpowiedzi jakie uzyskujemy, wpisując niekompletn...   czytaj więcej »
Aktualizacja algorytmu Google w lutym?

Aktualizacja algorytmu Google w lutym?

Jak podaje SearchEngineLand 1 lutego Google mogło ...   czytaj więcej »
Jak sprawdzić pozycję strony w Google

Jak sprawdzić pozycję strony w Google

Temat może wydawać się banalny, ale nie każdy - w ...   czytaj więcej »
Analiza wpływu update

Analiza wpływu update'ów Google na pozycje

Kiedy tylko pojawia się informacja o wprowadzeniu ...   czytaj więcej »
Wersja mobilna strony a wpływ na pozycję Google

Wersja mobilna strony a wpływ na pozycję Google

W ciągu ostatnich kilku lat nasze życie pod względ...   czytaj więcej »
Pingwin 4.0 sam zrzeknie się za Ciebie linków?

Pingwin 4.0 sam zrzeknie się za Ciebie linków?

Gary Illyes wziął udział w publicznej dyskusj...   czytaj więcej »
Pingwin 4.0 działa w czasie rzeczywistym i jest częścią algorytmu ... się doczekaliśmy.

Pingwin 4.0 działa w czasie rzeczywistym i jest częścią algorytmu ... się doczekaliśmy.

Google poinformowało na swoim oficjalnym blogu, że...   czytaj więcej »
Uważajcie na dofollow linki w widgetach! Ostrzeżenie od Google

Uważajcie na dofollow linki w widgetach! Ostrzeżenie od Google

Obecnie sieć internetowa oferuje swoim użytkowniko...   czytaj więcej »

Artykuły

 

 

Projektowanie stron internetowych Warszawa 

- Najnowsze realizacje -

Usługi PPOŻ. | szkolenia BHP | usługi BHP
Bieg Banku BNP Paribas „Podaj zmianę
Ekoklimat - producent wózków sklepowych
Centrum Medyczne DECCLINIC
Mawawo - Depilacja Laserowa
Keemple - Technologia pracująca za Ciebie
PISKP - Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów
Wizytówka Tj-Gazy - Sprzedaż butli gazowych Rzeszów
Tj-Gazy - Sprzedaż butli gazowych Rzeszów
SPA - Klinika Urody Laura
Centrum medycyny Holistycznej | gd-med.pl
Apl Print - Drukarnia Online
Fitmuscle Shop - Sklep z Suplementami diety
Dynamic Motion Systems

Klienci

 

adamed        escada         podkarpackie logo            dom       grycan      champion-eu.com orange mitcar patti domtrybuna  stanica przygoda      Dr Mołas