W skrócie jest to mechanizm, który serwuje użytkownikom mobilnym lekkie i szybko wczytujące się wersje danego serwisu. Obecnie strony z AMP prezentowane były tylko i wyłącznie w karuzelach newsów, w mobilnych wynikach.
Google poinformowało, że rozszerza AMP w wynikach mobilnych, AMP pojawi się również przy zwykłych wynikach wyszukiwania. Strony posiadające AMP dostaną specjalną ikonkę:
.
O to jak wygląda to obok zwykłego wyniku wyszukiwania:


Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2016/08/amp-your-content-preview-of-amped.html
Google poinformowało również, że "błędy o braku danych strukturalnych" i "błędy w danych strukturalnych" w Search Console dla stron z AMP, nie będą już dłużej oznaczone jako błędy ale jako "informacje". Dane strukturalne nie będą też wymagane aby strona pojawiła się z AMP w wynikach wyszukiwania.
Źródło: http://searchengineland.com/amp-pages-no-longer-need-structured-data-valid-google-search-console-255016