Posiadanie nawet najbardziej rozbudowanej strony internetowej nie wystarczy, aby docierać do coraz szerszego grona klientów. By było to możliwe, witryna przede wszystkim powinna być widoczna w wynikach wyszukiwania. Oto kilka kroków, które należy poczynić, by zaistnieć w Sieci oraz zwiększyć ruch na stronie.

Google Multitask Unified Model (MUM)
Wykonaj audyt strony
Zanim przystąpisz do jakichkolwiek działań mających na celu wypromowanie Twojej witryny, powinieneś wykonać jej audyt pod kątem pozycjonowania i przydatności dla użytkowników oraz Google.
Audyt to podstawowy element procesu optymalizacji, który wskaże Ci najsłabsze elementy strony oraz podsunie przydatne rozwiązania pozwalające opracować ją zgodnie z aktualnymi wytycznymi. Zdefiniuje on błędy oraz pomoże wprowadzić zmiany ułatwiające np. nawigację i korzystanie z serwisu grupom docelowym.
Na audyt składają się zazwyczaj:
- analiza projektu graficznego strony,
- badanie użyteczności serwisu,
- ocena treści i jej skuteczności,
- sprawdzenie poprawności budowy serwisu,
- analiza pozycji strony w wynikach wyszukiwarki,
- ocena poprawności dostosowania witryny do urządzeń przenośnych.
Weryfikację tę możesz wykonać sam w oparciu o narzędzia dostępne w Internecie bądź zlecić ją specjalistycznym agencjom. Decydując się na samodzielną optymalizację witryny, powinieneś zwrócić uwagę na znaczniki alt, title i description. To właśnie one są odpowiedzialne za to, jak strona wygląda dla robotów Google, które widzą jedynie jej kod źródłowy. Niezwykle ważna jest także nazwa grafik, opis i tytuł witryny. Warto unikać tworzenia podwójnych meta opisów, które są jednym z najczęściej popełnianych błędów przez właścicieli serwisów internetowych, gdyż zmniejszają ruch na stronie i utrudniają pozycjonowanie w Internecie.
Naprawienie błędów przyczyni się do zajmowania przez stronę wyższych pozycji w wyszukiwarce (po wykorzystaniu w jej zawartości poprawnie dobranych słów kluczowych), poprawienia czasu ładowania witryny, a także zwiększenia ruchu na stronie, co niewątpliwie przełoży się również na korzyści finansowe. Poprawnie zbudowana strona powinna być przyjazna dla użytkowników i robotów Google.