Spamowanie w Google Maps

Strony Internetowe Warszawa | http://mizzo.pl Strony Internetowe Warszawa | http://mizzo.pl
Usiłując oczyścić Google Maps ze spamu (poprzez wysyłanie raportów do Google), Hawkins zwrócił uwagę na najczęstsze błędy popełniane przez branżę SEO w zakresie tworzenia wizytówek firmowych i optymalizowania wpisów w Mapach. Błędów, które prowadziły do znikania z SERP linków tych firm, którym faktycznie należało się miejsce w wynikach wyszukiwania.
 
Jak zauważa Hawkins, największym problemem jest nadmierna optymalizacja wizytówek czy wręcz podawanie w nich nieprawdziwych informacji w celu uzyskania możliwie najwyższych lokat w SERP.
 
Czego zatem nie robić, by nie wprowadzać w błąd użytkowników Google i nie ryzykować otrzymania kary?
  1. W nazwie firmy/tytule wizytówki, nie umieszczać nadmiernej ilości słów kluczowych (tzw. keyword stuffing), ale ograniczyć się do podania prawdziwej nazwy firmy.
  2. Umieszczanie w wizytówce prawdziwego adresu firmy. Co ciekawe, pomimo dość surowej weryfikacji Google, niektóre przedsiębiorstwa (z branży SEO!) potrafiły potwierdzić istnienie swojej firmy pod adresem np. renomowanego hotelu w popularnej miejscowości, co miało zapewnić im przypływ Klientów z tego konkretnego miasta.
  3. Ograniczyć się do tworzenia jednej wizytówki (zgodnie z wytycznymi Google), a nie spamowania Map całą listą wizytówek jednej firmy, znajdującej się pod kilkoma fikcyjnymi adresami.
 
Jak twierdzi Hawkins, stosowanie praktyk spamerskich to krótkowzroczna polityka. Liczba użytkowników wprowadzanych w błąd jest bowiem tak duża, że przynajmniej część z nich zgłosi wizytówkę firmy do Google z informacją o naruszeniu wytycznych wyszukiwarki. Z 25 zgłoszonych przez niego odnośników, już połowa zniknęła z SERP. Widać więc, że Google poważnie traktuje tego typu zgłoszenia i przeprowadza dodatkową weryfikację w celu ukarania tych, którzy gotowi są na wszystko, byle zaistnieć jak najwyżej w Google Maps.
 
Wyraźnie więc widać, że ze spamem w wyszukiwarkach trzeba walczyć na wszystkich frontach - nie tylko poprzez "czyszczenie" naturalnych wyników wyszukiwania, ale również Map. I nie trzeba doszukiwać się nadużyć wyłącznie poza granicami naszego kraju. Również w Polsce czołowe miejsca w Mapach zajmują wpisy o takich tytułach jak choćby:
 
Agencja SEO, pozycjonowanie stron Warszawa [nazwa firmy]
[nazwa firmy] - salon kosmetyczny - masaż - gabinet depilacji laserowej Lublin
Warsztat samochodowy Warszawa Włochy i Ochota - ul. Świerszcza 11
 
Powyższe przykłady to kropla w morzu. I nawet jeśli w tytule wyszczególniona jest nazwa firmy, to i tak jego 90% stanowi typowy keyword stuffing.
 
Jeśli zatem nie chcemy utonąć w oceanie spamu, stosujmy się do wytycznych Google i szanujmy użytkowników wyszukiwarki. Przy okazji pamiętając, że pierwsze miejsce w SERP nie zawsze oznacza sukces, a wysoką lokatę możemy i tak bardzo szybko stracić, jeśli choć kilka osób pilnujących przestrzegania wytycznych Google, zgłosi naszą wizytówkę jako spam.
 

źródło informacji: http://searchengineland.com/dear-seos-please-stop-spamming-google-maps-244871

Artykuły

 

 

Projektowanie stron internetowych Warszawa 

- Najnowsze realizacje -

Usługi PPOŻ. | szkolenia BHP | usługi BHP
Bieg Banku BNP Paribas „Podaj zmianę
Ekoklimat - producent wózków sklepowych
Centrum Medyczne DECCLINIC
Mawawo - Depilacja Laserowa
Keemple - Technologia pracująca za Ciebie
PISKP - Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów
Wizytówka Tj-Gazy - Sprzedaż butli gazowych Rzeszów
Tj-Gazy - Sprzedaż butli gazowych Rzeszów
SPA - Klinika Urody Laura
Centrum medycyny Holistycznej | gd-med.pl
Apl Print - Drukarnia Online
Fitmuscle Shop - Sklep z Suplementami diety
Dynamic Motion Systems

Klienci

 

adamed        escada         podkarpackie logo            dom       grycan      champion-eu.com orange mitcar patti domtrybuna  stanica przygoda      Dr Mołas