Ze świata SEO

Optymalizacja stron www - najnowsze trendy

Zwiększ widoczność swojej witryny dzięki najlepszym praktykom optymalizacji. Dowiedz się o najnowszych rozwiązaniach, które poprawią wydajność i pozycjonowanie Twojej strony internetowej.

Darmowa wycena

Unikatowe strony internetowe – Twoja przewaga online

Od 17 lat projektuję strony internetowe, które wyróżniają się estetyką i funkcjonalnością. Tworzę nieszablonowe projekty dopasowane do potrzeb klientów, które przyciągają uwagę i przekładają się na realne wyniki.

Zapraszam do mojego portfolio – razem stworzymy stronę, która będzie kluczem do sukcesu Twojej marki online.

Fragmenty polecane z odpowiedziami na pytania są już w Google.pl

Fragmenty polecane z odpowiedziami na pytania są już w Google.pl

Google wprowadziło kolejną istotną zmianę w sposobie prezentowania wyników wyszukiwania. Dla wielu zapytań na samej górze naturalnych wyników pojawiają się teraz tzw. polecane fragmenty z odpowiedzią — znane również jako Answer Box.

Korzyść dla użytkowników, wyzwanie dla webmasterów

Dla osób korzystających z wyszukiwarki to rozwiązanie jest niezwykle wygodne: odpowiedź na pytanie otrzymują od razu, bez konieczności odwiedzania żadnej strony. Najbardziej skorzystają na tym użytkownicy mobilni, którzy dzięki temu szybciej dotrą do potrzebnych informacji.

Zmiana ta ma jednak również ciemniejszą stronę. Jeżeli użytkownik dostanie odpowiedź już na poziomie wyników wyszukiwania, istnieje ryzyko, że nie wejdzie na Twoją stronę, nie przeczyta pełnej treści, a przede wszystkim — nie kliknie w reklamę. Answer Boxy mogą więc realnie wpłynąć na wskaźnik CTR wielu serwisów. Z jednej strony mogą przyczynić się do spadku ruchu w serwisach typu Q&A (np. zapytaj.onet.pl), ale z drugiej — mogą zwiększyć ruch w witrynach, którym uda się zdobyć to wyróżnienie, ponieważ link do źródła jest dobrze wyeksponowany.

Czy można przygotować stronę pod Answer Boxy?

Nie da się wprost „zoptymalizować” serwisu tak, aby Google wyświetlało jego fragmenty w polu odpowiedzi — nie istnieje żaden specjalny tag czy kod, który to wymusi. Algorytm samodzielnie wybiera źródło oraz treść, która najlepiej odpowiada na dane zapytanie.

Jedyne, co można zrobić, to tworzyć rzetelne, wyczerpujące i dobrze ustrukturyzowane treści. To właśnie wartościowy content daje największą szansę na pojawienie się w polecanych fragmentach.

Ze świata SEO

SEO w 2025 roku:
Kluczowe trendy i nowości

Twoja wizja, nasza misja

Tworzymy sukces w sieci
z profesjonalizmem i pasją

Zadzwoń do nas:

Copyright 2025 by Mizzo Professional Websites. Strony Internetowe Warszawa. All rights reserved | Cookies

Skontaktuj się z nami