Ze świata SEO
Optymalizacja stron www - najnowsze trendy
Zwiększ widoczność swojej witryny dzięki najlepszym praktykom optymalizacji. Dowiedz się o najnowszych rozwiązaniach, które poprawią wydajność i pozycjonowanie Twojej strony internetowej.
Unikatowe strony internetowe – Twoja przewaga online
Od 17 lat projektuję strony internetowe, które wyróżniają się estetyką i funkcjonalnością. Tworzę nieszablonowe projekty dopasowane do potrzeb klientów, które przyciągają uwagę i przekładają się na realne wyniki.
Zapraszam do mojego portfolio – razem stworzymy stronę, która będzie kluczem do sukcesu Twojej marki online.
Usiłując oczyścić Google Maps ze spamu (poprzez wysyłanie raportów do Google), Hawkins zwrócił uwagę na najczęstsze błędy popełniane przez branżę SEO w zakresie tworzenia wizytówek firmowych i optymalizowania wpisów w Mapach. Błędów, które prowadziły do znikania z SERP linków tych firm, którym faktycznie należało się miejsce w wynikach wyszukiwania.
Jak zauważa Hawkins, największym problemem jest nadmierna optymalizacja wizytówek czy wręcz podawanie w nich nieprawdziwych informacji w celu uzyskania możliwie najwyższych lokat w SERP.
Jak twierdzi Hawkins, stosowanie praktyk spamerskich to krótkowzroczna polityka. Liczba użytkowników wprowadzanych w błąd jest bowiem tak duża, że przynajmniej część z nich zgłosi wizytówkę firmy do Google z informacją o naruszeniu wytycznych wyszukiwarki. Z 25 zgłoszonych przez niego odnośników, już połowa zniknęła z SERP. Widać więc, że Google poważnie traktuje tego typu zgłoszenia i przeprowadza dodatkową weryfikację w celu ukarania tych, którzy gotowi są na wszystko, byle zaistnieć jak najwyżej w Google Maps.
Wyraźnie więc widać, że ze spamem w wyszukiwarkach trzeba walczyć na wszystkich frontach - nie tylko poprzez "czyszczenie" naturalnych wyników wyszukiwania, ale również Map. I nie trzeba doszukiwać się nadużyć wyłącznie poza granicami naszego kraju. Również w Polsce czołowe miejsca w Mapach zajmują wpisy o takich tytułach jak choćby:
Agencja SEO, pozycjonowanie stron Warszawa [nazwa firmy]
[nazwa firmy] - salon kosmetyczny - masaż - gabinet depilacji laserowej Lublin
Warsztat samochodowy Warszawa Włochy i Ochota - ul. Świerszcza 11
Powyższe przykłady to kropla w morzu. I nawet jeśli w tytule wyszczególniona jest nazwa firmy, to i tak jego 90% stanowi typowy keyword stuffing.
Jeśli zatem nie chcemy utonąć w oceanie spamu, stosujmy się do wytycznych Google i szanujmy użytkowników wyszukiwarki. Przy okazji pamiętając, że pierwsze miejsce w SERP nie zawsze oznacza sukces, a wysoką lokatę możemy i tak bardzo szybko stracić, jeśli choć kilka osób pilnujących przestrzegania wytycznych Google, zgłosi naszą wizytówkę jako spam.
źródło informacji: http://searchengineland.com/dear-seos-please-stop-spamming-google-maps-244871
SEO w 2025 roku:
Kluczowe trendy i nowości
Tworzymy sukces w sieci
z profesjonalizmem i pasją
Copyright 2025 by Mizzo Professional Websites. Strony Internetowe Warszawa. All rights reserved | Cookies