Od jakiegoś czasu spotkać można się z informacjami na temat tego, że wyszukiwania głosowe ma być najpopularniejszą formą wyszukiwania oraz obsługiwania urządzeń mobilnych. Kilka dni temu miejsce miała coroczna konferencja Google I/O dla deweloperów. Sundar Pichai, Google's CEO poinformował na niej, że na chwilę obecną około 20% ze wszystkich mobilnych wyszukań generowanych jest w oparciu o wyszukiwania głosowe. Od kilku lat mamy do czynienia z coraz mocniejszym promowaniem i wykorzystywaniem wyszukiwania głosowego. Rozmowa ze smartfonem staje się coraz bardziej popularna i wygodna. SearchEngingeLand.com opublikowało wyniki ankiety, w której zapytano badanych o to, kiedy po raz pierwszy użyli wyszukiwania lub komendy głosowej w swoim urządzeniu mobilnym. Blisko…
17 maja Google oficjalnie dodało zakładkę kart rozszerzonych (z ang. rich cards) do panelu Search Console,umożliwiając tym samym ich wdrażanie w serwisach internetowych przez webmasterów. Karty rozszerzone są kolejnym poziomem mikrodanych korzystających z oznaczeń schema.org. Pozwalają one na oznaczenie treści dla robotów wyszukiwarek, co może przyczynić się do ich lepszej prezentacji w wynikach wyszukiwania. O to zrzut przedstawiający ewolucję wyników wyszukiwania dla karuzel w wynikach mobilnych. Zrzut przedstawia historię zmian od standardowych wyników po wyniki z kartami rozszerzonymi: Karty rozszerzone pozwalają na lepszą prezentację treści niezależnie na wszystkich urządzeniach. Na chwilę obecną są one jednak wyświetlane tylko dla dwóch typów zapytań: przepisów i…
Sprawdzając w ostatnim czasie analizę ruchu dla stron AMP (AMP - Accelerated Mobile Pages / Przyspieszone strony mobilne), można było zauważyć duże wahania ruchu. Sytuacja ta została skomentowana przez Google, na forum Pomocy dla Webmasterów: zobacz tutaj. Tomo Taylor (Google) odpowiedział, że z powodu różnych czynników branych pod uwagę przy wyborze i ocenie witryn pojawiających się w "Top Stories", takie wahania ruchu na stronach są jak najbardziej możliwe i zasadne. Wyniki wyświetlane w karuzeli informacji są stosunkowo świeże i pochodzą z 1-2 dni. Rzadko zdarza się, abyśmy mogli tam znaleźć starsze informacje, opublikowane sprzed kilku dni. Dlatego też istotne jest, by publikować…
W ciągu ostatnich dni można zauważyć testy Google, polegające na zwiększeniu odstępów pomiędzy kolejnymi blokami w wynikach wyszukiwania. O to porównanie obu widoków.  Zwiększenie odstępów pomiędzy poszczególnymi blokami zwiększa nieznacznie obszar zajmowany przez linki sponsorowane i mapy, przesuwając naturalne wyniki wyszukiwania jeszcze niżej.  Jak widać na zdjęciu różnica nie jest duża, jednak może wpływać korzystnie na współczynnik kliknięć w reklamy ze względu na ich nieco większą powierzchnię.
Na oficjalnym profilu Google Adwords opublikowana została informacja o możliwości zapisania się na live stream wydarzenia, gdzie zaprezentowane zostanie demo nowego, odświeżonego panelu Google Adwords. Google informowało już wcześniej o tym, że panel Google Adwords zostanie odświeżony i przebudowany. Głównym celem przebudowy panelu jest dostosowanie go do łatwej obsługi na wszystkich urządzeniach, w tym wygodnemu zarządzaniu na urządzeniach mobilnych. Nowy panel został w całości oparty o Material Design, który z powodzeniem wdrożony został również w innych usługach Google. O to zrzut ekranu z panelu udostępniony na profilu Google Adwords: Źródlo: https://plus.google.com ... Wydarzenie fizycznie odbędzie się 24 maja w San Francisco. Na Live Stream zapisać…
Z dniem wczorajszym Search Console doczekało się aktualizacji zakładki, która zawiera informacje o błędnym/poprawnym wdrożeniu AMP w serwisie. Jeśli wdrażałeś w swoim serwisie AMP, powinieneś niezwłocznie zajrzeć do zakładki „Przyspieszone strony mobilne AMP” w Search Console. Błędna implementacja AMP w serwisie może prowadzić do ukrycia niektórych stron w wynikach wyszukiwania. Zakładka ta dostała sporą aktualizację danych i została przebudowana. Niektóre z błędów zostały złączone w grupy, a samo narzędzie udostępnia teraz większą ilość danych oraz przedstawia je w znacznie czytelniejszy sposób. Najnowsza aktualizacja znacząco usprawnia proces wdrażania AMP i wyłapanie ewentualnych błędów. AMP w Search Console znajdziesz tutaj.Wszelką pomoc dot. AMP uzyskać można na forum webmasterów.Szczegółowa…
czwartek, 14 kwiecień 2016 12:00

Kroki do zwiększenia widoczności Twojej strony

Posiadanie nawet najbardziej rozbudowanej strony internetowej nie wystarczy, aby docierać do coraz szerszego grona klientów. By było to możliwe, witryna przede wszystkim powinna być widoczna w wynikach wyszukiwania. Oto kilka kroków, które należy poczynić, by zaistnieć w Sieci oraz zwiększyć ruch na stronie.  Wykonaj audyt strony Zanim przystąpisz do jakichkolwiek działań mających na celu wypromowanie Twojej witryny, powinieneś wykonać jej audyt pod kątem pozycjonowania i przydatności dla użytkowników oraz Google. Audyt to podstawowy element procesu optymalizacji, który wskaże Ci najsłabsze elementy strony oraz podsunie przydatne rozwiązania pozwalające opracować ją zgodnie z aktualnymi wytycznymi. Zdefiniuje on błędy oraz pomoże wprowadzić zmiany…
Google wdrożyło kolejną znaczącą zmianę w prezentacji wyników w swojej wyszukiwarce. Dla wielu fraz w naturalnych wynikach wyszukiwania na pierwszych pozycjach pojawiają się obecnie tzw. „polecane fragmenty z odpowiedzią w wyszukiwarce” znane również jako Answer Box.  Odpowiedzi to korzyść dla użytkowników, a co z webmasterami? Boks z odpowiedzią jest z pewnością bardzo wygodny dla użytkowników poszukujących informacji, gdyż otrzymają oni odpowiedź bez potrzeby odwiedzania serwisu. Najbardziej zadowoleni będą z pewnością użytkownicy mobilni :). Zmiana ma jednak drugą stronę medalu – użytkownicy, którzy uzyskają odpowiedź na dane pytanie już w wynikach wyszukiwania, być może nie wejdą na Twoją stronę, nie przeczytają całości treści, a przede wszystkim nie klikną w…
piątek, 08 kwiecień 2016 11:47

Nowe powiadomienia w Search Console

Jeśli jakaś strona korzysta ze starej wersji PageSpeed, prawdopodobnie wkrótce jej właściciel otrzyma powiadomienie z rekomendacjami odnośnie poprawy tej sytuacji. Jak informuje Barry Schwartz z Seroundtable, pierwsza partia takich informacji trafiła wczoraj do części webmasterów w Stanach Zjednoczonych. Co konkretnie można znaleźć w wiadomości od Google, przekazywanej za pośrednictwem Search Console? Między innymi dane dotyczące aktualnej wersji PageSpeed i sugestię,
Znaczenie mobilnych wyników wyszukiwania rośnie w zastraszającym tempie. Google bardzo mocno zachęca webmasterów do wdrożenia mobilnych wersji swoich witryn lub przystosowania ich do wyświetlania się na wszystkich urządzeniach. Mamy dedykowane narzędzia do sprawdzania wersji mobilnej serwisu, posiadamy zakładkę dedykowaną obsłudze serwisu na urządzeniach mobilnych w Search Console, co jakiś czas Google rozsyła komunikaty dot. optymalizacji serwisów dla urządzeń mobilnych.  Kolejnym elementem zachęcającym do przystosowania serwisów do poprawnego działania na wszystkich urządzeniach, jest informowanie webmasterów o tym, że ich strona nie będzie działać poprawnie na urządzeniach mobilnych bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Jeśli na smartfonie zalogujemy się na konto Google, w którym posiadamy zweryfikowaną witrynę…
Całkiem niedawno informowaliśmy, że Google znacząco zmieniło tradycyjny format wyświetlania map dla wyników lokalnych na nowy widok zawierający mapę i 3 wybrane lokalizacje. Widok ten jest raczej jednolity dla wszystkich lokalizacji. Peter Meyers z Moz’a poinformował na swoim Twitterze, że udało mu się zarejestrować nowość w boksie prezentującym mapkę z 3 wynikami. W boksie mapy prezentującym 3 wybrane lokalizacje oprócz tradycyjnych danych, dla każdego z punktów Peterowi wyświetlona została jedna losowa opinia zamieszczona w wizytówce punktu. W komentarzach do wpisu z Twittera inni użytkownicy potwierdzają, że zdarzało im się w przyszłości widzieć opinie prezentowane bezpośrednio w boksie lokalizacji. Problematyczne wydaje się tutaj to, że…
niedziela, 15 marzec 2015 08:37

Spamowanie w Google Maps

Usiłując oczyścić Google Maps ze spamu (poprzez wysyłanie raportów do Google), Hawkins zwrócił uwagę na najczęstsze błędy popełniane przez branżę SEO w zakresie tworzenia wizytówek firmowych i optymalizowania wpisów w Mapach. Błędów, które prowadziły do znikania z SERP linków tych firm, którym faktycznie należało się miejsce w wynikach wyszukiwania.   Jak zauważa Hawkins, największym problemem jest nadmierna optymalizacja wizytówek czy wręcz podawanie w nich nieprawdziwych informacji w celu uzyskania możliwie najwyższych lokat w SERP.   Czego zatem nie robić, by nie wprowadzać w błąd użytkowników Google i nie ryzykować otrzymania kary? W nazwie firmy/tytule wizytówki, nie umieszczać nadmiernej ilości słów…

Artykuły

 

 

Projektowanie stron internetowych Warszawa 

- Najnowsze realizacje -

Usługi PPOŻ. | szkolenia BHP | usługi BHP
Bieg Banku BNP Paribas „Podaj zmianę
Ekoklimat - producent wózków sklepowych
Centrum Medyczne DECCLINIC
Mawawo - Depilacja Laserowa
Keemple - Technologia pracująca za Ciebie
PISKP - Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów
Wizytówka Tj-Gazy - Sprzedaż butli gazowych Rzeszów
Tj-Gazy - Sprzedaż butli gazowych Rzeszów
SPA - Klinika Urody Laura
Centrum medycyny Holistycznej | gd-med.pl
Apl Print - Drukarnia Online
Fitmuscle Shop - Sklep z Suplementami diety
Dynamic Motion Systems

Klienci

 

adamed        escada         podkarpackie logo            dom       grycan      champion-eu.com orange mitcar patti domtrybuna  stanica przygoda      Dr Mołas