czwartek, 12 styczeń 2017 22:26

Jak sprawdzić pozycję strony w Google

Temat może wydawać się banalny, ale nie każdy - w szczególności jeśli mowa o klientach i początkujących SEOwcach - wie o tym, że pozycje są zależne m.in. od historii wyszukiwania i lokalizacji internauty. W takiej sytuacji, bez odpowiedniej wiedzy, raczej niezalecane jest samodzielne odpytywanie Google o pozycje, ponieważ pozycje zostaną zaburzone przez wiele czynników. Zgodnie z tym artykułem w pomocy Google: "Jeśli Aktywność w internecie i aplikacjach jest włączona, Twoje wyszukiwania i inna aktywność w pozostałych usługach Google są zapisywane na Twoim koncie Google, dzięki czemu otrzymujesz lepsze wyniki wyszukiwania i sugestie." Pod tym linkiem znajdują się pełne ustawienia konta Google i kolejne odnośniki do…
piątek, 30 grudzień 2016 22:20

Analiza wpływu update'ów Google na pozycje

Kiedy tylko pojawia się informacja o wprowadzeniu aktualizacji w Google, zerkamy z niepokojem na pozycje naszych stron, aby jak najszybciej ocenić jej skutki. Nie zawsze da się to zrobić już następnego dnia - wręcz powinniśmy odczekać na pełne wdrożenie update'u, aby nie wyciągać pochopnych wniosków na podstawie niepełnych jeszcze danych. W niektórych sytuacjach osoby reprezentujące Google albo zapowiadają orientacyjny czas wdrożenia, albo po fakcie informują, że... już po wszystkim. Wtedy dopiero należy sprawdzić, jak duże spustoszenie widać w pozycjach naszych stron. Do tego, jak to zrobić, wrócimy za chwilę.  Oprócz monitorowania stanu strony na bieżąco, praktycznie zawsze kiedy pod naszą opiekę trafia kolejna…
W ciągu ostatnich kilku lat nasze życie pod względem technologicznym uległo znacznej zmianie. Nie potrzebujemy już mieć w domu kalkulatora, aparatu fotograficznego, notesu, nie musimy już oglądać wiadomości czy sprawdzać pogody – wszystko to mamy zawsze pod ręką w swoim telefonie. W telefonie, który stał się nieodłączną częścią naszego życia. Używamy go w komunikacji miejskiej, w kolejce do lekarza, nudząc się w pracy czy leżąc w łóżku. Z tego też powodu już w kwietniu 2015 roku pojawiła się informacja, że strony nie przystosowane do urządzeń mobilnych będą niżej w wynikach wyszukiwania. Informacja huknęła, środowisko zawrzało, ale tak naprawdę nie zmieniło się…
wtorek, 04 październik 2016 14:31

Pingwin 4.0 sam zrzeknie się za Ciebie linków?

Gary Illyes wziął udział w publicznej dyskusji dotyczącej Pingwina 4.0. W jednym z postów zamieszczonych na Facebooku przez Barrego Swarztza wypowiedział się na temat szczegółów dot. działania nowego Pingwina w wersji 4.0. Garry poinformował czytelników o tym, że nowa wersja pingwina jest w stanie samodzielnie rozpoznawać i ignorować linki o niskiej jakości (spam). Oznacza to, że niekoniecznie będziemy musieli korzystać z narzędzia disavow tool, aby pozbyć się słabych linków. Według niego Pingwin w wersji 4.0 będzie w stanie rozpoznać spamerskie linki i wyzerować ich wpływ na ranking. Gary dodał jednak, że jeśli chcemy pomóc Google, nadal możemy zrzekać się linków z wykorzystaniem disavow tool.
Google poinformowało na swoim oficjalnym blogu, że z dniem dzisiejszym algorytm Pingwin 4.0 zaczął działać w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że Pingwin będzie na bieżąco reagował na niskiej jakości linki prowadzące do serwisów i obniży ich pozycje. Dobrą wiadomością jest to, że równie sprawnie powinno działać to również w drugą stronę, np. w przypadku przypływu dobrych linków i usuwania/zrzekania się tych słabych ;). Od kilku tygodni jesteśmy świadkami dużych zmian pozycji serwisów w wynikach wyszukiwania. Wygląda na to, że musimy jeszcze trochę poczekać, aż pozycje się ustabilizują. Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2016/09/penguin-is-now-part-of-our-core.html
Obecnie sieć internetowa oferuje swoim użytkownikom wiele bezpłatnych widgetów. Przyjmują one formę prostych liczników odwiedzin w innych wypadkach tworzą rozbudowane skrypty. Zamieszczając widget na swojej stronie, powinieneś podać jego źródło, jakim jest link do strony twórcy. Link najczęściej znajduje się już w kodzie widgetu.
wtorek, 23 sierpień 2016 10:42

Rel Canonical - nie obsługuje obrazków

Niewątpliwie każda z osób, zainteresowana pozycjonowaniem grafik w wyszukiwarce Google, zauważyła, że Google niezwykle wolno nanosi zmiany względem graficznych wyników wyszukiwania. W temacie tam, padło ciekawe pytanie, na które odpowiedź otrzymaliśmy podczas jednego z ostatnich Google+ Hangout, prowadzonym przez John'a Mueller'a (Google Szwajcaria). Pytanie dotyczyło tego, w jakim czasie, Google odnotuje nowe adresy URL po aktualizacji na stronie.  Co ciekawe, podczas odpowiedzi na pytanie, mogliśmy się dowiedzieć, że Google nie obsługuje tagu rel=cannonical przy przekierowywaniu obrazów z jednego adresu URL na inny. Źródło: https://www.seroundtable.com
Jeśli Twój serwis posiada błędy dotyczące wdrożenia w nim AMP, Google poinformuje Cię o tym bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Warunkiem jest zalogowanie się na konto ze zweryfikowaną domeną w Search Console. Podobny komunikat jest wyświetlany przez Google w przypadku braku wersji mobilnej serwisu, o czym pisałem tutaj. AMP w wynikach wyszukiwania ma zostać jeszcze bardziej rozszerzone, stąd Google kładzie coraz to większy nacisk na informowanie webmasterów o potencjalnych błędach w ich serwisach.
W skrócie jest to mechanizm, który serwuje użytkownikom mobilnym lekkie i szybko wczytujące się wersje danego serwisu. Obecnie strony z AMP prezentowane były tylko i wyłącznie w karuzelach newsów, w mobilnych wynikach. Google poinformowało, że rozszerza AMP w wynikach mobilnych, AMP pojawi się również przy zwykłych wynikach wyszukiwania. Strony posiadające AMP dostaną specjalną ikonkę: . O to jak wygląda to obok zwykłego wyniku wyszukiwania:
Google poinformowało, że zmieniło format reklam na urządzeniach mobilnych, tak aby bardziej przystosować je do potrzeb użytkowników. Nowy format reklam na smartfonach będzie składał się z 2 nagłówków o długości po 30 znaków każdy (wcześniej występował tylko 1 nagłówek) oraz tekstu o łącznej długości 80 znaków. Pojawiły się również 2 nowe narzędzia/funkcje w Google AdWords. Pierwsze z nich pozwala na tworzenie reklam przystosowanych do urządzeń mobilnych z 2 linijkami w tytule oraz desktopów z 1 linijką w tytule. Drugie służące do dostosowania stawek w zależności od urządzenia na jakim wyświetlają się reklamy – dzięki czemu możemy ustalić inne stawki dla desktopów, smartfonów i tabletów.   ródło: https://www.seroundtable.com/google-adwords-expanded-text-ads-device-bid-adjustments-22442.html
Planer słów kluczowych to popularne narzędzie wykorzystywane przez wielu użytkowników do wyszukiwania oraz wstępnej analizy słów kluczowych. Pomimo, że narzędzie stworzone zostało z myślą o płatnych kampaniach AdWords skutecznie wykorzystywane jest również podczas pozycjonowania. Od kilku dni na forum Google Adwords zauważyć można było wzrost postów informujących o tym, ze przy próbie skorzystania z Keyword Plannera użytkownicy dostają komunikat mówiący o tym, że do skorzystania z narzędzia konieczne jest posiadanie aktywnej kampanii w Google Adwords.  Z dyskusji, które wywiązały się na forum Google, wnioskować można było, że do korzystania z narzędzia do planowania słów kluczowych konieczne będzie posiadanie konta Google Adwords z…
3-pak Map Google zamieni się na 2 wyniki oraz 1 reklamę. Google wdraża reklamy i promowane pinezki wewnątrz Google Maps. Okazuje się, że to nie koniec zmian i nowych reklam w mapach. Joy Hawkins poinformował, że w niedalekiej przyszłości o reklamy rozszerzony zostanie również boks zawierający 3 wyniki map Google oraz ten zawierający hotele, czyli tzw. 3-paki. Boksy zostaną zmodyfikowane do formy, w której zawierać będą 2 wyniki naturalne oraz jeden płatny. Reklama w 3-pakach jest z pewnością sporą zmiana, która zwiększy pole do popisu w Google Adwords.  Źródło: https://www.brightlocal.com/2016/06/22/google-3-pack-to-become-2-pack-with-new-paid-listings/
W ostatnich miesiącach obserwujemy szereg zmian i testów wyglądu różnych funkcjonalności Google. Poniżej chciałbym zwrócić uwagę na co ciekawsze, czerwcowe testowanie.  Przede wszystkim, Google testuje nowy interfejs w wynikach wyszukiwania, odpowiadający na funkcję sugerującą inne formy wyszukiwanej przez nas frazy. Opcja ta wyświetla się nam jako: "Inne osoby wyszukiwały także:"   Źródło: http://searchengineland.com/google-tests-new-look-people-also-search-feature-251192   Inną zmianą testowana przez Google, jest również edycja tła głównej strony wyszukiwarki. Tradycyjny wygląd strony google.pl prezentuje się tak: Można było także zauważyć widok testowy:   Różnego rodzaju kosmetyczne zmiany, nie ominęły także innych wyszukiwarek. Możliwe, że to w odpowiedzi na różne zmiany i edycje widoku Google, tą samą…
Z dniem dzisiejszym Google udostępniło nowe narzędzie pozwalające na wygodne sprawdzanie szybkości swojego serwisu na urządzeniach mobilnych i desktopach oraz jego przystosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Narzędzie kierowane jest do osób niekoniecznie związanych z branżą IT, ma za zadanie w prosty sposób pokazać co jest źle i jaki ma to wpływ na kondycje serwisu. Tak aby każdy właściciel strony mógł w prosty sposób pokazać swojemu webmasterowi co należy poprawić. Nowy tester dostępny jest w postaci One Page pod adresem https://testmysite.thinkwithgoogle.com/. Łączy on w sobie funkcjonalności PageSpeed Insights oraz narzędzie do testu zgodności z urządzeniami mobilnymi. Po wpisaniu adresu strony, jest ona oceniana pod względem przystosowania do…
Gary Illyes występujący na Search Marketing Summit Sydney potwierdził, iż w ciągu kilku najbliższych miesięcy szybkość ładowania serwisu stanie się czynnikiem rankingowym w wynikach mobilnych.aktualizacja mobilnego algorytmu GoogleStrony z wyższym wynikiem szybkości wczytywania będą zajmować lepsze pozycje, dlatego już dziś warto skorzystać z PageSpeed Insights, czy nowego testera szybkości ładowania stron i zadbać o odpowiednio krótkie wczytywanie się serwisu internetowego.Gary poinformował, że najlepszym wynikiem będzie ocena znajdująca się w zielonej skali. Dodał również, że gdy aktualizacja mobilnego algorytmu zostanie wdrożona, stosowna informacja zostanie opublikowana na oficjalnym blogu Google.

Artykuły

 

 

Projektowanie stron internetowych Warszawa 

- Najnowsze realizacje -

Usługi PPOŻ. | szkolenia BHP | usługi BHP
Bieg Banku BNP Paribas „Podaj zmianę
Ekoklimat - producent wózków sklepowych
Centrum Medyczne DECCLINIC
Mawawo - Depilacja Laserowa
Keemple - Technologia pracująca za Ciebie
PISKP - Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów
Wizytówka Tj-Gazy - Sprzedaż butli gazowych Rzeszów
Tj-Gazy - Sprzedaż butli gazowych Rzeszów
SPA - Klinika Urody Laura
Centrum medycyny Holistycznej | gd-med.pl
Apl Print - Drukarnia Online
Fitmuscle Shop - Sklep z Suplementami diety
Dynamic Motion Systems

Klienci

 

adamed        escada         podkarpackie logo            dom       grycan      champion-eu.com orange mitcar patti domtrybuna  stanica przygoda      Dr Mołas