Wskaźniki Trust i Citation Flow zostały stworzone przez Majestic, by pomóc ci analizować właściwości dowolnych domen w Internecie. Oba wskaźniki są algorytmiczną kalkulacją w skali od 0 do 100. Trust Flow Trust Flow odnosi się do jakości i wiarygodności strony. Wyobraź sobie, że jesteś wstanie połączyć się z jakąkolwiek domeną w Internecie za pomocą linka np. z Onetem lub stroną BBC. Kilka ruchów myszką i gotowe…ale by nakłonić te wartościowe i wiarygodne strony by połączyły się z Tobą jest o wiele trudniej, prawda? Jeśli posiadamy początkową wartość ważnych stron, jesteśmy wstanie przeanalizować i wytypować wartość Trust Flow dla stron znajdujących się…
Podpowiedzi jakie uzyskujemy, wpisując niekompletne zapytanie w wyszukiwarce Google, mogą nam zarazem pomóc, jak i wprawić w bardzo radosny nastrój. Niejednokrotnie na pewno spotkaliście się z sytuacją, gdy autouzupełniające podpowiedzi były nie tyle trafne, co po prostu śmieszne, komiczne, a niekiedy wręcz absurdalne. Sam algorytm, jak informuje Google, wyświetla przewidywania zapytań pod względem przeprowadzonych wyszukań wielu użytkowników na całym świecie. Wiąże się to oczywiście także z sytuacjami, gdzie jedną z podpowiedzi może być zwrot nieetyczny bądź obraźliwy, naruszający czyjeś dobra lub uczucia. Wielokrotnie obserwowaliśmy obraźliwe podpowiedzi dotyczące narodowości, wyznawanej religii czy orientacji seksualnej. Padały jednocześnie zarzuty, że podpowiedzi wyszukiwania, niekiedy…
środa, 01 luty 2017 22:34

Aktualizacja algorytmu Google w lutym?

Jak podaje SearchEngineLand 1 lutego Google mogło wdrożyć nową wersję swojego algorytmu lub nawet całkiem nowy algorytm. Serwisy typu MozCast, Algoroo, RankRanger (monitorujące rotację domen na wybrane frazy kluczowe), zanotowały w tym czasie znaczne zmiany w wynikach wyszukiwania. Znaczne zmiany w pozycjach serwisów zgłaszano też na polskich grupach SEO. Spekuluje się, że zmiany te związane są z wdrożeniem nowego algorytmu Google lub znaczącej aktualizacji już istniejących.
czwartek, 12 styczeń 2017 22:26

Jak sprawdzić pozycję strony w Google

Temat może wydawać się banalny, ale nie każdy - w szczególności jeśli mowa o klientach i początkujących SEOwcach - wie o tym, że pozycje są zależne m.in. od historii wyszukiwania i lokalizacji internauty. W takiej sytuacji, bez odpowiedniej wiedzy, raczej niezalecane jest samodzielne odpytywanie Google o pozycje, ponieważ pozycje zostaną zaburzone przez wiele czynników. Zgodnie z tym artykułem w pomocy Google: "Jeśli Aktywność w internecie i aplikacjach jest włączona, Twoje wyszukiwania i inna aktywność w pozostałych usługach Google są zapisywane na Twoim koncie Google, dzięki czemu otrzymujesz lepsze wyniki wyszukiwania i sugestie." Pod tym linkiem znajdują się pełne ustawienia konta Google i kolejne odnośniki do…
piątek, 30 grudzień 2016 22:20

Analiza wpływu update'ów Google na pozycje

Kiedy tylko pojawia się informacja o wprowadzeniu aktualizacji w Google, zerkamy z niepokojem na pozycje naszych stron, aby jak najszybciej ocenić jej skutki. Nie zawsze da się to zrobić już następnego dnia - wręcz powinniśmy odczekać na pełne wdrożenie update'u, aby nie wyciągać pochopnych wniosków na podstawie niepełnych jeszcze danych. W niektórych sytuacjach osoby reprezentujące Google albo zapowiadają orientacyjny czas wdrożenia, albo po fakcie informują, że... już po wszystkim. Wtedy dopiero należy sprawdzić, jak duże spustoszenie widać w pozycjach naszych stron. Do tego, jak to zrobić, wrócimy za chwilę.  Oprócz monitorowania stanu strony na bieżąco, praktycznie zawsze kiedy pod naszą opiekę trafia kolejna…
W ciągu ostatnich kilku lat nasze życie pod względem technologicznym uległo znacznej zmianie. Nie potrzebujemy już mieć w domu kalkulatora, aparatu fotograficznego, notesu, nie musimy już oglądać wiadomości czy sprawdzać pogody – wszystko to mamy zawsze pod ręką w swoim telefonie. W telefonie, który stał się nieodłączną częścią naszego życia. Używamy go w komunikacji miejskiej, w kolejce do lekarza, nudząc się w pracy czy leżąc w łóżku. Z tego też powodu już w kwietniu 2015 roku pojawiła się informacja, że strony nie przystosowane do urządzeń mobilnych będą niżej w wynikach wyszukiwania. Informacja huknęła, środowisko zawrzało, ale tak naprawdę nie zmieniło się…
wtorek, 04 październik 2016 14:31

Pingwin 4.0 sam zrzeknie się za Ciebie linków?

Gary Illyes wziął udział w publicznej dyskusji dotyczącej Pingwina 4.0. W jednym z postów zamieszczonych na Facebooku przez Barrego Swarztza wypowiedział się na temat szczegółów dot. działania nowego Pingwina w wersji 4.0. Garry poinformował czytelników o tym, że nowa wersja pingwina jest w stanie samodzielnie rozpoznawać i ignorować linki o niskiej jakości (spam). Oznacza to, że niekoniecznie będziemy musieli korzystać z narzędzia disavow tool, aby pozbyć się słabych linków. Według niego Pingwin w wersji 4.0 będzie w stanie rozpoznać spamerskie linki i wyzerować ich wpływ na ranking. Gary dodał jednak, że jeśli chcemy pomóc Google, nadal możemy zrzekać się linków z wykorzystaniem disavow tool.
Google poinformowało na swoim oficjalnym blogu, że z dniem dzisiejszym algorytm Pingwin 4.0 zaczął działać w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że Pingwin będzie na bieżąco reagował na niskiej jakości linki prowadzące do serwisów i obniży ich pozycje. Dobrą wiadomością jest to, że równie sprawnie powinno działać to również w drugą stronę, np. w przypadku przypływu dobrych linków i usuwania/zrzekania się tych słabych ;). Od kilku tygodni jesteśmy świadkami dużych zmian pozycji serwisów w wynikach wyszukiwania. Wygląda na to, że musimy jeszcze trochę poczekać, aż pozycje się ustabilizują. Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2016/09/penguin-is-now-part-of-our-core.html
Obecnie sieć internetowa oferuje swoim użytkownikom wiele bezpłatnych widgetów. Przyjmują one formę prostych liczników odwiedzin w innych wypadkach tworzą rozbudowane skrypty. Zamieszczając widget na swojej stronie, powinieneś podać jego źródło, jakim jest link do strony twórcy. Link najczęściej znajduje się już w kodzie widgetu.
wtorek, 23 sierpień 2016 10:42

Rel Canonical - nie obsługuje obrazków

Niewątpliwie każda z osób, zainteresowana pozycjonowaniem grafik w wyszukiwarce Google, zauważyła, że Google niezwykle wolno nanosi zmiany względem graficznych wyników wyszukiwania. W temacie tam, padło ciekawe pytanie, na które odpowiedź otrzymaliśmy podczas jednego z ostatnich Google+ Hangout, prowadzonym przez John'a Mueller'a (Google Szwajcaria). Pytanie dotyczyło tego, w jakim czasie, Google odnotuje nowe adresy URL po aktualizacji na stronie.  Co ciekawe, podczas odpowiedzi na pytanie, mogliśmy się dowiedzieć, że Google nie obsługuje tagu rel=cannonical przy przekierowywaniu obrazów z jednego adresu URL na inny. Źródło: https://www.seroundtable.com
Jeśli Twój serwis posiada błędy dotyczące wdrożenia w nim AMP, Google poinformuje Cię o tym bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Warunkiem jest zalogowanie się na konto ze zweryfikowaną domeną w Search Console. Podobny komunikat jest wyświetlany przez Google w przypadku braku wersji mobilnej serwisu, o czym pisałem tutaj. AMP w wynikach wyszukiwania ma zostać jeszcze bardziej rozszerzone, stąd Google kładzie coraz to większy nacisk na informowanie webmasterów o potencjalnych błędach w ich serwisach.
W skrócie jest to mechanizm, który serwuje użytkownikom mobilnym lekkie i szybko wczytujące się wersje danego serwisu. Obecnie strony z AMP prezentowane były tylko i wyłącznie w karuzelach newsów, w mobilnych wynikach. Google poinformowało, że rozszerza AMP w wynikach mobilnych, AMP pojawi się również przy zwykłych wynikach wyszukiwania. Strony posiadające AMP dostaną specjalną ikonkę: . O to jak wygląda to obok zwykłego wyniku wyszukiwania:
Google poinformowało, że zmieniło format reklam na urządzeniach mobilnych, tak aby bardziej przystosować je do potrzeb użytkowników. Nowy format reklam na smartfonach będzie składał się z 2 nagłówków o długości po 30 znaków każdy (wcześniej występował tylko 1 nagłówek) oraz tekstu o łącznej długości 80 znaków. Pojawiły się również 2 nowe narzędzia/funkcje w Google AdWords. Pierwsze z nich pozwala na tworzenie reklam przystosowanych do urządzeń mobilnych z 2 linijkami w tytule oraz desktopów z 1 linijką w tytule. Drugie służące do dostosowania stawek w zależności od urządzenia na jakim wyświetlają się reklamy – dzięki czemu możemy ustalić inne stawki dla desktopów, smartfonów i tabletów.   ródło: https://www.seroundtable.com/google-adwords-expanded-text-ads-device-bid-adjustments-22442.html
Planer słów kluczowych to popularne narzędzie wykorzystywane przez wielu użytkowników do wyszukiwania oraz wstępnej analizy słów kluczowych. Pomimo, że narzędzie stworzone zostało z myślą o płatnych kampaniach AdWords skutecznie wykorzystywane jest również podczas pozycjonowania. Od kilku dni na forum Google Adwords zauważyć można było wzrost postów informujących o tym, ze przy próbie skorzystania z Keyword Plannera użytkownicy dostają komunikat mówiący o tym, że do skorzystania z narzędzia konieczne jest posiadanie aktywnej kampanii w Google Adwords.  Z dyskusji, które wywiązały się na forum Google, wnioskować można było, że do korzystania z narzędzia do planowania słów kluczowych konieczne będzie posiadanie konta Google Adwords z…
3-pak Map Google zamieni się na 2 wyniki oraz 1 reklamę. Google wdraża reklamy i promowane pinezki wewnątrz Google Maps. Okazuje się, że to nie koniec zmian i nowych reklam w mapach. Joy Hawkins poinformował, że w niedalekiej przyszłości o reklamy rozszerzony zostanie również boks zawierający 3 wyniki map Google oraz ten zawierający hotele, czyli tzw. 3-paki. Boksy zostaną zmodyfikowane do formy, w której zawierać będą 2 wyniki naturalne oraz jeden płatny. Reklama w 3-pakach jest z pewnością sporą zmiana, która zwiększy pole do popisu w Google Adwords.  Źródło: https://www.brightlocal.com/2016/06/22/google-3-pack-to-become-2-pack-with-new-paid-listings/

Artykuły

 

 

Projektowanie stron internetowych Warszawa 

- Najnowsze realizacje -

Usługi PPOŻ. | szkolenia BHP | usługi BHP
Bieg Banku BNP Paribas „Podaj zmianę
Ekoklimat - producent wózków sklepowych
Centrum Medyczne DECCLINIC
Mawawo - Depilacja Laserowa
Keemple - Technologia pracująca za Ciebie
PISKP - Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów
Wizytówka Tj-Gazy - Sprzedaż butli gazowych Rzeszów
Tj-Gazy - Sprzedaż butli gazowych Rzeszów
SPA - Klinika Urody Laura
Centrum medycyny Holistycznej | gd-med.pl
Apl Print - Drukarnia Online
Fitmuscle Shop - Sklep z Suplementami diety
Dynamic Motion Systems

Klienci

 

adamed        escada         podkarpackie logo            dom       grycan      champion-eu.com orange mitcar patti domtrybuna  stanica przygoda      Dr Mołas