Aktualizacja "Page Experience Signals" - czym jest? Aktualizacja "Page Experience Signals" zawiera w sobie już istniejące sygnały rankingowe, jak dane z Core Web Vitals, "przyjazność" serwisu na urządzeniach mobilnych, bezpieczne przeglądanie, HTTPS oraz ogólną użyteczność i szybkość serwisu. Należy przypomnieć, że ze względu na pandemię, na marzec 2021 przeniesione zostało również całkowite przejście na indeksowanie stron przez robota mobilnego (mobile first-index). Oznacza to, że Google będzie indeksować nasze strony wyłącznie w wersjach mobilnych.
Na stronie Google Search Central opublikowano przewodnik po zarządzaniu budżetem indeksowania, czyli tak zwanym Crawl budget. Tekst jest dedykowany właścicielom dużych serwisów internetowych lub stron często aktualizowanych. W związku z tym, poza przytoczeniem założeń zawartych w przewodniku, dopisałem podstawowe kwestie odnośnie Crawl budget.
Podczas Google’s I/O conference, która miała miejsce 18-20 maja 2021, Google zaprezentowało nową technologię o nazwie Google Multitask Unified Model (MUM). MUM określany jest jako nowa technologia, a nie konkretny algorytm. Oznacza to, że w jej skład wchodzić może wiele mniejszych algorytmów, które wspólnie mają bardzo mocno wpłynąć na rozumienie zapytań i jakość wyników wyszukiwania.
Wprowadzenie na stronę skutecznego SEO (ang.: search engine optimization) może wydawać się proste i szybkie. Pozornie wystarczy przygotować odpowiednio zredagowany content i zdobyć kliknięcia, a potem strona błyskawicznie się rozpędzi i będzie doskonale widoczna. Niestety skuteczna optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych nie jest tak łatwa jak mogłoby się wydawać. Warto wiedzieć jakich działań unikać, by nie zapędzić się w ślepą uliczkę.
Podstawą dobrze wykonanego SEO jest umiejętność współpracy z algorytmami wyszukiwarki Google. Udostępniając robotom Google precyzyjne informacje o stronie, można poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwarki. Przedstawiamy 4 meta tagi, które mają największy wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Z dniem wczorajszym Search Console doczekało się aktualizacji zakładki, która zawiera informacje o błędnym/poprawnym wdrożeniu AMP w serwisie. Jeśli wdrażałeś w swoim serwisie AMP, powinieneś niezwłocznie zajrzeć do zakładki